2018-11-25

två böcker (till) jag läst och tyckt om.

förutom de två böckerna jag recenserade sist (en bra och en dålig) har jag läst två till. som jag gillade!

visst känner ni till mari andrew? hon har fantastiska och träffsäkra kontot @bymariandrew på instagram där hon delar teckningar, insikter, små peppande ord och erfarenheter. älskar!

hennes bok, am i there yet?, är ungefär som hennes instagram upphöjt till tio. istället för en instabild med kort beskrivning får vi djupdyka ner i hela kapitel med både illustrationer och faktisk text om resor, ensamhet, förhållanden, saknad, självinsikt, konst och tusen grejer till. älskar maris sätt att fånga stora universella känslor i så enkla illustrationer och hur hon berättar om sitt eget liv och den vindlande vägen hon vandrat till den hon är idag. den är liksom så djup men så charmig samtidigt och jag skrattade och grät om vartannat. <3

nej och åter nej av nina lykke fick jag på posten från JWHF som en del av vår bokklubb här på sajten! läste den dock flera veckor efter jag fått den men när jag väl började gick det på nån dag från pärm till pärm. hade ingen aning vad jag skulle förvänta mig från denna! bakom den här pastelliga framsidan gömmer sig såååå igenkännligt vardagstraggel, ångest, relationsdrama, jobbstress, otrohet, åldersnojja och tusen andra verkliga livsångestar. det utspelar sig i oslo och det är så otroligt nära på nåt sätt att man exakt kan leva sig in (tyvärr?!?!). insiktsfullt hehe, och skönt att man inte är ensam om att ha ångest kring relationer (finns kanske t o m folk som några i den här historien som har det värre…). rekommenderas! snabbläst med.

pöss!

8