2018-09-21

Sen sist!

Nästan varje kväll jag nattar mini så pratar vi om vilken dag det är i morgon. Igår kom vi f ram till att det ju är fredag idag. Och så fort hon inser att det är fredag utbrister hon CHIPS! Så sant. Fredag är chips. Och hämtmat. Himla fint. Något annat som är himla fint är ju Kärleksgatan 3:s golv.

Och de nöjer sig inte med enbart fint golv. Nopp. Denna salladen kvalar lätt upp på listan över stans bästa  lunchsallad.

De har även denna tjusig tavelvägg.

En helt annan dag var jag här. På MJ:s och lyssnade på Loppigruppens trendspaning. Alltid lite småintressant även om det inte är några skrällar man får höra. Det jag fick med mig var att Loppis målgrupp (mammor) handlar typ enbart med rabbatkoder och erbjudande. Fattar grejen. Men skulle vilja veta mer. T ex hur många handlar på inspiration (som Other Stories nyhetsbrev), hur många handlar för att det är lätt checkout och många valmöjligheter på leveranssätt (som Apotea), hur många är varumärkestrogna (som jag tänker många Skin City kunder är), osv. Och sen är det ju himla trist att vi lever i en tid där billigast alltid vinner. Som med mat. Betyder ju att någon, i något led, får betala för det billiga priset.

Tidigare i veckan käkade jag lunch med MarinaJulie. En annan topp-fem-sallads-lunch i Malmö! Evigheter sedan vi sågs. Så himla fint att få till en timme tillsammans.

Marinas solisar var de coolaste på länge. Och så klart inköpta i NY för många år sedan. Marina är för övrigt en väldigt cool person. Hon och hennes familj bor i en superfin lägenhet i Helsingborg (kolla in den här), de har bott och jobbat i New York i många år. Både med och utan barn. Och så är hon liksom bara en genomfin människa. Nu. Fredagskväll med chips och rödvin.

13

Kommentera

Linn

Spännande spaning. Men vinner billigast verkligen alltid när det kommer till mat? Eller missförstår jag nu (har inte druckit min förmiddagskaffe än)? Som jag förstått det (i alla fall i Danmark) så börjar fler och fler konsumenter välja dyra alternativ istället, vilket känns så himla skönt.

I Sverige finns det absolut en trend i den medvetna målgruppen att köpa ekologiskt och kvalité. Men den stora massan köper fortfarande private labels och ”billigaste matkassen”. ☕️

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade *.