2016-10-23

Frukostutmaningen vecka 3 – sammanfattning

I början av oktober bestämde jag mig för att jag skulle utmana mig själv och försöka äta frukost varje dag. Jag är bra på att äta frukost på helgerna, men på vardagarna blir det lätt att jag slarvar och hellre lägger tid på att blogga eller jobba hemma innan jag åker till jobbet. Varje söndag sammanfattar jag hur det har gått under veckan. Såhär gick det alltså vecka 3 av frukostutmaningen.

Breakfast

Måndag
Jag fick så himla bråttom på morgonen. Och för att inte komma för sent till måndagsmötet drog jag ihop en jordgubbssmoothie, hällde upp i en glasburk och tog med mig till jobbet. Frukost på språng, helt klart. Men härligt att äta/dricka den under vårt möte.

Breakfast

Tisdag
I tisdags hade jag lite mer tid och eftersom jag tidigare veckor tänkt att jag skulle testa att äta gröt igen kändes det som ett bra tillfälle att göra det på. Jag blandade ihop lite av varje från skåpet och fick till en gröt med havregryn, hirsflingor, linfrön och massa kardemumma. Till den åt jag äppelmos och skivat äpple.

Breakfast

Onsdag 
På tisdagkväll åt vi plättar till middag och det bliv lite smet över så vi sparade den i kylskåpet över natten. Och tänk vilken tur, för då kunde jag äta plättar till frukost på onsdagen. Jag älskar plättar och pannkakor så för mig är detta en megalyxig frukost. Det bästa är att det går så snabbt pga att med plättläggen steker du 4 st åt gången och att vi har en gräddsifon som stod redo i kylskåpet för att servera mig vispad grädde i ett tryck. Så den här frukosten som verkar lite meckig att göra är i själva verket ganska så enkel.

Breakfast

Torsdag 
När jag ändå var inne på en vecka där jag tänkte äta mer gröt så var jag sugen på att bara göra en klassisk himla havregrynsgröt med äppelmos och mjölk som jag åt när jag bodde hemma. Det är snabbt och gott. Men den enda nackdelen är att jag inte alls är mätt särskilt länge på gröt. Blir liksom hungrigare av en sån här frukost än om jag inte skulle äta alls.

Breakfast

Fredag
I fredags fick det bli en repris på havregrynsgröten trots att jag inte håller mig mätt så länge. Då fick jag även sällskap av Philip. Vi tände ljus och åt samtidigt som solen sakta gick upp. Då kändes det himla höstigt ute och mysigt.

Det var den tredje veckan av min frukostutmaning och det jag egentligen vetat om hela tiden för att få detta att gå ihop är att jag borde göra mitt bloggande på kvällen innan och sen tidsinställa inläggen till dagen efter. För rent krasst är det blogg eller frukost som hinns med. Men det är så himla svårt tycker jag. Jag ligger liksom ständigt ett steg efter tiden. Men nu var det egentligen inte tid vi skulle prata om utan frukost.

Så, vad har ni ätit som varit gott under veckan?

HÄR KAN DU SE HUR DET GICK MINA TIDIGARE VECKOR
Frukostutmaningen vecka 1
Frukostutmaningen vecka 2

 


 

Följ mig på Bloglovin’, instagram (@Dnilva) och Pinterest

0

Kommentera

BRAVO!!! Idag lagade jag sconesfrukost, det var gott 🙂

Anna María Larsson

Åh! Sconesfrukost låter ju himla gott! Men tror det får bli en helg faktiskt. Blir lite väl stressigt en vardag.

Hanna

Ett tips är annars att mixa smoothiesen på kvällen och ställa i kylskåpet och sen dricka medan du bloggar eller ta med i farten. Min man gör så varje jobbmorgon(eller jobbkväll då), då han inte gillar att äta direkt när han stigit upp.
Han brukar mixa smaksatt oatly med lite frön, gryn och en frukt. Och linfröolja om en vill ha lite omega 3.

För mig däremot så är frukosten viktigaste målet på dagen och jag vill gärna ha tid på mig att sitta och äta och vakna till.

Anna María Larsson

Ja, men det borde jag verkligen göra. Mixa och förbereda på kvällen. Har tänkt på det men kommer inte till skott. Nu däremot sätter jag en påminnelse! Ska testa din mans variant också. Låter gott och mättande.

Skriv ett svar till Anna María Larsson Avbryt

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade *.